ANPC

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

GUVERNUL ROMANIEI
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU
PROTECTIA CONSUMATORULUI

Telefonul consumatorilor
0219551

Tabloul de bord al conditiilor de pentru consumatori 2017 - Rezultatele unei noi anchete indica o crestere a cererii consumatorilor din UE pentru cumparaturile online transfrontaliere

08-08-2017
In data de 25 iulie a.c., Comisia Europeana a publicat comunicatul de presa referitor la editia 2017 a Tabloului de bord al conditiilor pentru consumatori (Consumer Condition Scoreboard).
 
Tabloul de bord al conditiilor pentru consumatorilor ofera o vedere generala asupra modului in care functioneaza piata unica pentru consumatorii din UE. Publicat incepând cu 2008, acest tablou are scopul de a asigura o mai buna monitorizare a rezultatelor pentru consumatori si de a oferi date pentru elaborarea de politici.
Tabloul de bord al conditiilor pentru consumatori monitorizeaza conditiile de la nivel national pentru consumatori in trei domenii:
- cunostintele si increderea;
- respectarea si controlul aplicarii normelor;
- plangerile si solutionarea litigiilor.
 
De asemenea, acesta examineaza progresele inregistrate in ceea ce priveste integrarea pietei UE a comertului cu amanuntul si a comertului electronic.
 

Comunicat de presa
Bruxelles, 25 iulie 2017
„Rezultatele unei noi anchete indica o crestere a cererii consumatorilor din UE pentru cumparaturile online transfrontaliere
Editia din 2017 a Tabloului de bord al conditiilor pentru consumatori arata ca tot mai multi consumatori din UE fac cumparaturi online si ca increderea acestora in comertul electronic a crescut, in special in ceea ce priveste achizitiile online din alte tari ale UE.
Cu toate acestea, comerciantii cu amanuntul sunt inca reticenti in a-si extinde activitatile online si continua sa aiba preocupari referitoare la vânzarea online catre consumatorii din alte tari ale UE. Aceste preocupari sunt legate in principal de un risc sporit de frauda si neplata in cazul vânzarilor transfrontaliere, de reglementarile fiscale diferite, de legislatiile nationale diferite care se aplica obligatiilor contractuale si de normele diferite de protectie a consumatorilor.
Desi conditiile pentru consumatori s-au imbunatatit in general de la ultimul tablou de bord, nivelul de incredere, cunostintele si gradul de protectie variaza inca foarte mult de la o tara la alta.
Prioritatea mea este imbunatatirea increderii cetatenilor si a micilor comercianti cu amanuntul in piata unica digitala. Consumatorii au in prezent mai multa incredere atunci când fac cumparaturi online. I-am dotat pe acestia cu o procedura rapida prin care sa-si recupereze banii in caz de incidente nedorite, chiar si atunci când cumpara din alta tara. Acum provocarea consta in a incuraja mai multe firme sa raspunda acestei cereri in crestere” a declarat comisarul european doamna Věra Jourová.
Pentru mai multe informatii: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-2109_ro.htm