ANPC

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

GUVERNUL ROMANIEI
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU
PROTECTIA CONSUMATORULUI

Telefonul consumatorilor
0219551

Comisia Europeană a publicat comunicatul de presă referitor la ediţia 2018 a Tabloului de bord al piețelor de consum (Consumer Market Scoreboard)

31-10-2018
Tabloul de bord al piețelor de consum urmărește calitatea funcționării a peste 40 de piețe de consum pe baza unor indicatori-cheie, cum ar fi încrederea că vânzătorii respectă normele de protecție a consumatorilor, comparabilitatea ofertelor, posibilitățile de alegere între comercianți/furnizori, măsura în care sunt împlinite așteptările consumatorilor și daunele cauzate de problemele întâlnite de consumatori.
 
Principalele concluzii din Tabloul de bord al piețelor de consum:
  • Progresele față de anul 2016 sunt modeste, deși tendința pozitivă înregistrată începând cu 2010 continuă;
  • Deși piețele din Europa de Vest continuă să funcționeze mai bine pentru consumatori, în medie, cele mai semnificative îmbunătățiri ale performanțelor s-au înregistrat și anul acesta în Europa de Est;
  • Serviciile de internet și telefonie mobilă sunt în continuare cele mai problematice pentru consumatori;
  • Serviciile financiare sunt sectorul în care consumatorii suferă cele mai mari prejudicii (pierderi financiare sau pierdere de timp) în caz de probleme;
  • Sectorul imobiliar și cel al autovehiculelor de ocazie sunt sectoarele în care consumatorii au cea mai scăzută încredere.
 
Pentru mai multe informaţii accesați: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-6085_ro.htm