Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului

Sfaturi la achiziționarea de jucării

Alegeți întotdeauna jucării potrivite pentru vârsta copilului, capacităţile şi aptitudinile sale; jucăriile trebuie să fie însoţite de avertismente generale privind grupa de vârstă recomandată care ajută la alegerea jucăriei;

Probleme cu un zbor?

Chiar în cazul anulării unui zbor din cauza unor probleme tehnice neprevăzute, operatorii de transport aerian au obligația să îi despăgubească pe pasageri

Soluționarea Alternativă a Litigiilor. Ce este S.A.L. ?

Mecanism alternativ sistemului judiciar, a litigiilor naționale și transfrontaliere

Controale și acțiuni ale Autorității

Fii la curent cu activitatea și acțiunile întreprinse de ANPC

Formular Reclamații Întârziate

Completați formularul dacă reclamația dvs. nu a primit răspuns în termenul legal

Descoperă ultimele controale și acțiuni ale

Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor

1 februarie 2024

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în a doua jumătate a lunii ianuarie a anului 2024, o amplă acțiune de verificare a modului în care este respectată legislația în vigoare în magazinele lanțului Mega Image, din întrega țară. Până în acest moment, au fost controlate 233 de unități, iar pentru neregulile constatate au […]

31 ianuarie 2024

  Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a controlat, în 29.01.2024, întreg lanțul de 23 de magazine, din România, aparținând operatorului economic Selgros Cash&Carry SRL, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu. În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat până în acest moment, verificările aflându-se încă în derulare, următoarele […]

10 ianuarie 2024

Începând cu primele zile ale anului 2024, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început derularea unei ample campanii de verificare a modului în care brandurile proprii, declarate a fi românești, ale marilor lanțuri de magazine, respectă exigențele impuse de brandul ales și de semnificația acestuia. Acțiunile de control au început cu ”Gusturi românești”, brand […]

Depune o reclamație online

Puteți depune o sesizare standard, cu număr de înregistrare, având regim juridic conform

"Procedurii generale privind rezolvarea reclamațiilor consumatorilor" sau

puteți efectua o informare rapidă, fără regim juridic, constituind posibilă bază pentru controalele și verificările tematice

Agenda Conducerii

Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor

ANPC a amendat cu aproape 200.000 lei comercianții de obiecte din metale prețioase din Sibiu

În perioada 04-06.09.2023, comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), însoțiți de specialiștii Direcției Metale Prețioase Pietre Prețioase și Proces Kimberley, din...

(CRPCR) București-Ilfov a desfășurat o amplă acțiune de control la 82 de operatori economici ...

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (CRPCR) București-Ilfov a desfășurat o amplă acțiune de control la 82 de operatori economici care își desfășoară activ...

ANPC a verificat aproape 100 de operatori economici din județul Sibiu, în doar două zile

În perioada 04-05.09.2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o amplă acțiune de control la operatori economici de pe raza județului Sibiu...

Soluționarea Alternativă a Litigiilor - Ce este S.A.L. ?

SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se oferă posibilitatea de soluţionare a litigiilor pe care le pot avea cu comercianţii, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs sau serviciu.

Astfel, reclamațiile împotriva comercianților sunt prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil.

Comunicate de presă ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor

1 martie 2024

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o acțiune de control la operatorul economic, BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA Paris,sucursala București, care a anunțat demararea procedurilor de sistare a operațiunilor din România ale diviziei de consumer finance, Cetelem, începând din 2023. În urma verificării prin sondaj a unor contracte, comisarii ANPC au identificat o […]

19 ianuarie 2024

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat și pus în transparență decizională un proiect de ordin cu caracter normativ menit să stabilească un mod mai strict de informare a consumatorilor care doresc să achiziționeze obiecte din metale și pietre prețioase. În urma desfășurării unor acțiuni de verificare a modului în care este respectată legislația […]

6 noiembrie 2023

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, prin Direcția Insolvență a Persoanelor Fizice, un proiect pe fonduri europene cu titlul: “Insolvența - cu un pas mai aproape de consumatori”. În cadrul acestui program, se va desfășura, în municipiul Bucuresti, conferința care are ca scop informarea consumatorilor interesați de a afla detalii referitoare […]

ACADEMIA COMISARILOR

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început, sub genericul ”Academia Comisarilor”, o serie de ample acțiuni de control, în care comisarii debutanti au posibilitatea să se specializeze și să învețe meserie, în teren, de la președintele instituției, Horia Constantinescu, și directorul general Paul Anghel – inițiatorii programului.

CARAVANA CONSUMATORILOR

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat operațiunea ”Caravana consumatorilor”, un proiect care își propune realizarea unei abordări de control unitare, la nivelul tuturor structurilor teritoriale ale instituției, astfel încât intensitatea și frecvența acțiunilor de verificare a operatorilor economici din întreaga țară să păstreze același ritm al desfășurării.

VOLUNTARI ANPC

Cu toții vrem produse și servicii de calitate zi de zi. Vrei să ne ajuți să ne asigurăm că totul este în ordine? Devino voluntar ANPC! Vei merge pe teren, vei documenta fotografic eventualele nereguli, le vei comunica, iar ANPC se va ocupa de facilitarea remedierii lor. Împreună, ne asigurăm că beneficiem de cea mai bună experiență de consumator și responsabilizăm operatorii economici. Avem toți de câștigat!

Insolvența persoanelor fizice

Insolvența este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizează prin insuficiența fondurilor bănești disponibile.

Labolatoarele LAREX

Laboratoarele preluate de la Centrul Național pentru Încercarea și Expertizarea Produselor. Laboratorul pentru analiza calității vinurilor și băuturilor alcoolice și pietre prețioase.

Direcția Metale Prețioase

Autorizarea operatorilor economici care efectuează operaţiuni cu metale preţioase şi pietre preţioase. Analiza şi marcarea obiectelor din metale preţioase.

Acest proiect este cofinanțat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA)

Pentru informații detaliate despre celelalte programe operaționale cofinanțate de Uniunea Europeană vă invităm să vizitați www.fonduri-ue. Site-ului web al Programului Operațional Capacitate Administrativă http://www.poca.ro. Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor paginii web.

Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, București

Program: Luni – Joi: 08:00 – 16:30 | Vineri: 08:00 – 14:00


Copyright © 2023 | Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Sari la conținut